Forbes i Polska Agencja Prasowa patronami XX. edycji MAM Forum Pismaków

31.01.2015

Dwudziesta edycja MAM Forum Pismaków będzie miała charakter ekonomiczny: jej tematy przewodnie są związane z pieniądzem: jak go pozyskiwać i co z nim robić. Dlatego patronów szukaliśmy tym razem wśród redakcji zajmujących się gospodarką i miło nam poinformować, że nasze zaproszenie przyjęły Forbes i Polska Agencja Prasowa.

Forbes to amerykański dwutygodnik założony w roku 1917, słynny m.in. z publikowania corocznie listy 400 najbogatszych Amerykanów. Pierwotna nazwa pisma brzmiała: „Forbes: devoted to doers and doings” (czyli w wolnym tłumaczeniu: „poświęcony ludziom, którzy działają i działaniom”).

Nasz patron to jednak nie amerykański dwutygodnik, a jego polska edycja - miesięcznik o tej samej nazwie, który zaczął się w naszym kraju ukazywać w roku 2004. Jego autorzy piszą o zjawiskach i trendach gospodarczych, ale także o ludziach, którzy pozornie z gospodarką niewiele mają wspólnego (w ostatnim numerze duży wywiad z Marcinem Gortatem, którego zdjęcie znalazło się na okładce). Polecamy: www.forbes.pl i od razu zapowiadamy, że w czasie finału Forum będziemy wszyscy mieli okazję – o ile wszystko pójdzie według planu i nic nadzwyczajnego się nie wydarzy - spotkać się z redaktorem naczelnym pisma, Michałem Broniatowskim.

Polska Agencja Prasowa to największy w kraju dostarczyciel informacji, wielka fabryka, w której kilkuset dziennikarzy produkuje dziennie informacje pokrywające zapotrzebowanie wszystkich polskich mediów. Kontynuuje tradycje przedwojennej Polskiej Agencji Telegraficznej, powstałej w roku 1918. Bez niej nie sposób sobie wyobrazić istnienie mediów w naszym kraju. Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego w różnych tekstach pisanych na ten sam temat spotykacie dokładnie te same sformułowania? Dzieje się tak dlatego, że wszystkie one korzystają z tego samego źródła, a nie wszystkim dziennikarzom chce się pisać informacje na nowo…

Z nami współpracować bezpośrednio będzie redakcja ekonomiczna agencji, czyli oddział PAP Biznes. Planujemy, że w czasie finału jeden z dziennikarzy tego oddziału opowie nam o specyfice pracy dziennikarza ekonomicznego i o sztuce wydobywania ważnych informacji z pozornie nudnych i nieciekawych materiałów produkowanych przez ministerstwa, sejmowe komisje i zarządy wielkich spółek. Tymczasem zajrzyjcie na stronę internetową agencji (www.pap.pl) i bądźcie zawsze najlepiej poinformowani.

partnerzy